'' Aktivna imaginacija
Zapisivanje i razumijevanje snova nije nuzno zadnja stepenica u osobnom psiholoskom lijecenju i prosirivanju svijesti. Jung je razvio posebne metode za prihvacanje i poboljsanje negativnog unutrasnjeg stanja, koje se najprije pokazuje u snovima. Sa tim metodama otvaramo put pozitivnim unutrasnjim silama, te ih istovremeno osnazujemo. Tu vjestinu Jung je nazvao aktivna imaginacija. Pojedincu, koji je upotrebljava, metoda dozvoljava skoro potpunu samostalnost, jer ne treba pomoc terapeuta, niti bilo kojeg drugog poznavaoca.
Zapisujuci snove, spoznajemo sto se dogadja u nesvjesnom. Saznavajuci motive snova po Jungovoj metodi upotrebe simbola, takodjer pocinjemo razumijevati i dinamiku nesvjesnog. Aktivna imaginacija znaci da sanjac potakne svoj ego da sudjeluje sa likovima i figurama iz snova, zato da bi preobrazio njihovu energiju, povecao je sa svjesnom interakcijom ili bar bolje razumio. Medjutim, vjezba nije primjerena za psihoticne osobe.
Jung je u jednom svom pismu detaljno opisao kako tu vjezbu izvodimo. Pocnemo sa likom ili figurom, koju smo sanjali. Nato savjetuje: '' Duboko se usredotocite i pazljivo promatrajte kako se slika pocinje rasplinjavati ili mijenjati. Ne pokusavajte je sami preobraziti, ne radite nista, samo posmatrajte njezinu spontanu promjenu. Svaka mentalna slika, na koju se tako kontemplativno usredotocite, prije ili kasnije ce se promjeniti radi spontane asocijacije, koja uzrokuje laganu promjenu slike. Dobro pazite, da ne bi nestrpljivo preskakali s predmeta na predmet. Ostanite kod izabranog lika i cekajte da se promjeni. Opazite sve transformacije i nakon toga jos sami udjite u sliku. Ako se radi o osobi ili figuri, koja govori, recite joj sto joj zelite reci i poslusajte sta ce odgovoriti. '' / C. G. Jung Letters, 1. knjiga, Princeton University Press, Princeton, N. J. 1973. /
Aktivna imaginacija dakle zapocinje sa svjesnim predstavljanjem / lako bi rekli sa svjesnom halucinacijom / motiva ili figure, koja se pojavila u snovima. Svrha aktivne imaginacije je dobiti sto vise podataka od te figure, tako da se s njom svjesno bavimo i dobro sporazumijemo. Ako aktivna imaginacija ne traje dugo, mozemo pricekati do kraja i zapisati unutrasnji dijalog. Ako je vjezba duza, najbolje je da dijalog zapisujemo uporedo sa vjezbom.
... Aktivno fantaziranje je '' alkemisticni '' rad, iako se moze nekima uciniti kao cista ludost, jer obuhvaca aktivno i svjesno mjesanje primarnih sadrzaja iz nesvjesnog sa svijescu ega, da bi se potaknula osobna preobrazba i pospjesio psihicki razvoj.
... I na povrsini, u nasem osobnom nesvjesnom, postoje razliciti glasovi, koji neprestano razgovaraju izmedju sebe i sa egom. Neki od tih unutrasnjih dijaloga su uskladjeni, dok drugi nisu. Egu koristi ako identificira te unutrasnje '' osobe '', koje sudjeluju u unutrasnjem dijalogu i djeluju jedna na drugu. Ako mu uspije, nismo vise u njihovoj vlasti i ne poistovjecujemo se sa njima. Ako pak ostanemo nesvjesni, ti psihicki entiteti imaju vlast nad nama, jer su neosvjesteni. Ako smo budni i pocnemo spoznavati da su ti glasovi autonomni, moci cemo razlikovati svijest ega od njih i tako se rijesiti njihove moci nad sobom. Mozda nekad opazamo da smo usrkali glasove razlicitih ljudi, te ih introjicirali i poceli se sa njima mjesati. Introjekcija je suprotnost projekciji. Introjekcija su zivi utisci, koje su drugi ljudi ostavili u nasoj psihi i koji tamo zive svoj zivot. Svi ih imamo. To je, napr. majcin glas, koji protuslovi nasem ili tipican ocev pogled na neke probleme, suprostavljen uopcenom pogledu okoline, ili glas dragog ucitelja, koji nas razumije i hrabri kod donosenja vaznih odluka.
Slijedeci korak je da svoju introjiciranu mamu glasno upitamo da li je kada drugacije pomislila, i da introjiciranog oca glasno upitamo sta je njegov otac govorio o slicnim problemima, te da upitamo omiljenog ucitelja moze li nam jos nesto savjetovati. Odgovore moramo zapisati, da bismo te unutrasnje glasove konkretizirali. Ova vjezba ucvrscuje ego, pomazuci mu da se odjeli od brojnih unutrasnjih glasova i figura. Cesto se dogadja da neki unutrasnji glas identificiramo tek onda, kada smo vise puta procitali ono sto smo zapisali tokom vjezbe.
Neki ljudi misle da je aktivna imaginacija tek '' razgovor sa samim sobom '', nekakva ludost ili samoprevara. U nekom smislu to stvarno jeste '' razgovor sa samim sobom '', no mi uvijek razgovaramo sa razlicitim dijelovima sebe, kroz unutrasnji dijalog, samo sto toga u vecini slucajeva nismo svjesni. Sa aktivnom imaginacijom taj proces postaje osvjescen, ali je potrebno da ulozimo puno napora i samodiscipline, da bi postigli uspjeh.
...Aktivna imaginacija nije uvijek laka, jer nasa ekstrovertirana kultura ne potice ono, sto nazivamo okultnim, magicnim djelovanjem, pa i zbog toga, jer je potrebno puno vjezbe. Nase skolsko obrazovanje ne potice aktivno mastanje i ne cjeni aktivno sanjarenje. Sve to zapravo ucjepljuje strah u um tipicnog, hiperracionalnog, ekstrovertiranog apolonskog zapadnjaka, koji je zarobljen u trodimenzionalnom svijetu interesa ega. Medjutim, svjesna interakcija sa likovima iz snova omogucuje uzajamno razumijevanje izmedju svjesnog i nesvjesnog, te uzajamni rast i promjenu. Pomirenje izmedju svjesnih i nesvjesnih sila ne dolazi samo po sebi, zato se moramo i sami potruditi. ''
Tekst je copy-pasteovan sa www.astro-art.net/forum-a, u pitanju je jedan citat iz knjige '' Ziveti s Jungom '' - autor Eugene Pascal.
Junga, mozda vise od svih drugih psihologa, treba citati kao pripremu za Rad..
I prijedlog za admine: zbog velike vaznosti psihologije/psihoterapije za duhovni Rad, (i uopste:)) predlazem da se otvori podforum Psihologija.
aktivna imaginacija
- Psammechinus
- Član foruma
- Posts: 358
- Joined: Wed Jan 30, 2008 18:33
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
:)
- Psammechinus
- Član foruma
- Posts: 358
- Joined: Wed Jan 30, 2008 18:33
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Psammechinus
- Član foruma
- Posts: 358
- Joined: Wed Jan 30, 2008 18:33
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Kao dodatak svom radu o snovima, Jung je razvio metodu koju je nazvao aktivna imaginacija, metodu koja omogucava svakome da konsultuje svoje unutrasnje prorociste. Aktivna imaginacija je proces svjesnog dijaloga sa nasim Nesvjesnim - “za produkciju onih sadrzaja koji leze odmah ispod praga svijesti, i kad su intezivirani, vrlo je vjerovatno da ce se spontano pojaviti u svjesnom umu.” [C.J. Jung, Transcedentna funkcija] Onaj ko savlada aktivnu imaginaciju je stoga u mogucnosti da u odredjenoj mjeri utice na svoj unutrasnji rast.
Kad je prorociste u Delfima konsultovano, svecenica Pitija bi postajala potpuno prijemciva za sve sto bi se pojavilo u njoj. Njena uloga je bila da jednostavno bude Apolonova usta. Nasuprot tome, u aktivnoj imaginaciji, mi moramo da budemo naizmjenicno potpuno prijemcivi, da dozvolimo Nesvjesnom da govori kroz nas, i svjesnog angazovanja Nesvjesnog. Ova naizmjenicna upotreba jednog i drugog je jedinstvena u Jungovoj metodi i cini je korisnim alatom.
Kao i sa svim drugim prorocistima, pocnite sa postovanjem istog. Koristite aktivnu imaginaciju samo kada nesto znacajno treba da bude otkriveno, i samo onda kada ste iscrpili svoje svjesne izvore. Pronadjite mjesto i vrijeme kada mozete biti sami i posvetite nekoliko trenutaka opustanju. Kada ste opusteni, pocnite da koristite jedan od dva osnovna oblika – oralni ili vizuelni.
Za vizuelni metod, zatvorite oci, i pocnite od neke vizuelne pocetne tacke, npr. scena iz sna koji je znacajan za postavljeno pitanje. Zamislite tu scenu sto jasnije mozete i pustite je da se sama odvija. Ako ste jako vizuelna osoba, vjerovatno ce vam nastpajuca fantazija biti ziva kao san. Razlika je u tome posto ste budni, mozete svjesno da angazujete likove u fantaziji. Kao i u svakom drugom susretu s unutrasnjim svijetom, morate hodati uskom stazom – da biste ostali prijemcivi za sve sto Nesvjesno proizvede a da ste u mogucnosti da reagujete svjesnom namjerom.
U oralnoj tehnici, upustate se u dijalog sa osobom ili objekotm koji vam moze biti od pomoci u trazenju odgovora. Zapravo mozete govoriti glasno, u sebi ili zapisati dijalog. Ja obicno sjednem za kompjuter, usporim disanje i svoj nemirni um koliko mogu. Onda napisem pitanje enigmaticnoj figuri iz nedavnog sna. Pocevsi dijalog, ostajem prijemciv za sve sto se pojavi i jednostavno to zapisem. Nakon sto dozvolim unutrasnjem glasu da prica koliko zeli, vratim se u svoju normalnu licnost i reagujem na ono sto je receno. Dijalog se nastavlja u tom maniru.
Mozda cete zapravo cuti rijeci koje dolaze iz Nesvjesnog ili cete ih jednostavno zapisati a da ih niste prvo culi. Kad koristim neku od ovih tehnika, vizuelnu ili oralnu, ja obicno vidim samo maglovito ili ne cujem skoro nista ali nekako nadopunim ono sto nedostaje kroz “osjecaje” mog tijela. Jung je imao slicno iskustvo: ”Ponekad kao da sam cuo svojim usima, osjecao svojim ustima, kao da je moj jezik formulisao rjeci; tu i tamo sam cuo sebe kako sapucem. Ispod praga svijesti, sve kipti od zivota.”[C.J. Jung, Sjecanja, snovi i razmisljanja]
Jung je dosao do ove metode tek nakon velike borbe. U pocetku se mozete osjecati budalasto probavajuci neku od ovih metoda, ali ako ih isprobate bicete iznenadjeni kako je lako dopustiti procesu da se odvija. Kad koristite vizuelnu tehniku vidjecete da se pocetna scena iz sna koju ste upotrebili odvija u pravcu kojeg nikad ne biste predvidjeli. Slicno, koristeci oralnu tehniku vidjecete da se glas i karakter figure iz sna jasno razlikuju od vaseg i da necete biti u stanju da predvidite dijalog. Ovaj nedostatak kontrole vam se moze ciniti neugodnim, kao sto se to desilo i Jungu: ”Jedna od najvecih teskoca za mene lezi u bavljenju mojim negativnim osjecanjima. Dobrovoljno sam se prepustao osjecanjma koje nisam i odobravao, i cesto sam zapisivao fantazije koje su me pogadjale svojim besmislom i prema kojima sam osjecao veliki otpor.”[C.J. Jung, Sjecanja, snovi i razmisljanja]
Vec sam rekao da onaj ko koristi aktivnu imaginaciju mora da hoda nategnutim uzetom. Jedna od opastnosti je da se ne otvorimo previse Nesvjesnom, moramo da uticemo na ono sto se pojavi prije nego sto dobije sansu da ovlada nama. Ili jednostavno mozemo da poceti da interpretiramo sta to sve znaci umjesto da jednostavno ostanemo otvoreni za sve sto nas preplavljuje. Treba da pustimo da izadje sve ono sto zeli da izadje iz nas.
Suprotno tome lezi opasnost koja je mozda i cesca. Mozemo toliko postati ocarani fantazijama ili dijalozima koji nas preplavljuju da ih zapravno i ne uzmemo za ozbiljno kao nesto s cim treba da se izborimo. Ovo se cesto desava u radu sa snovima. Mozemo jednostavno postati fascinirani njihovom estetikom i nikad ne shvatiti da predstavljaju izazov nasim vrijednosnim sudovima.
Konacno, bio bih nemaran da ne spomenem da je aktivna imaginacija sasvim pogresan metod za nekog ko je vec nestabilan i tesko mu je odvovjiti stvarnost od fantazija. Najaktivnija je imaginacija sa personifikovanim aspektima vase sopstvene licnosti. Kad ohrabrujete takve likove, to je slicno ohrabrivanju drugih u normalnim tokovima zivota. Kakogod, kao sto sam vec indicirao, kad pristupite dubljim dijelovima unutrasnjeg svijeta, ljudi i situacije postaju kolektivne i prestaju da imaju bilo sta zajednicko sa vasom individualnom licnoscu.
Nije iznenadjujuce da su drevni narodi smatrali da ove poruke iz unutrasnjeg svijeta poticu od boga koji je spolja. Nesvjesno cesto govori kao bog, sto moze uciniti da se osjecate neugodno ili u da posumnjate u ono sto vam je upravo receno. Kao covjek modernog doba, Jung je u pocetku ovo smatrao iritirajucim: “Arhetipovi govore vrlo izrazajnim jezikom, cak bombasticno. To je stil koji me zbunjuje; ide mi na zivce, kao onaj narociti zvuk koji kreda moze da pravi na tabli.”[C.J. Jung, Sjecanja, snovi i razmisljanja]
Ali to je upravo znak da zaista produkujete nesvjesni materijal.
Neko ko je nestabilan, umjesto da mu samo bude neugodno, moze postati opsjednut nadljudskom energijom koja ga prozima. Jung je rekao da ponekad “ potprazni sadrzaji vec posjeduju takvu energiju, da kad izadju putem aktivne imaginacije, mogu da ovladaju svjesnim umom i zaposjednu licnost. [C.J. Jung, Struktura i dinamika psihe]. Medjutim “aktivna imaginacija” je zaista aktivna, kad se svjesno bavimo materijalom, opsjednutost je vrlo malo vjerovatna. Cesce se desava da zaboravimo da to sto nas prozima nismo mi vec neka kolektivna moc. “Napunimo” se, “napumpamo” tom bogolikom energijom koju osjecamo. Ili naprotiv, postanemo depresivni; u tom slucaju, pristup nesvjesnom zahtijeva toliko energije da malo ostaje svjesnom. Ciklusi inflacije i depresije su normalan dio zivota za svakog ko istrazuje svoj unutrasnji svijet.
Ali vremenom naucimo da prepoznamo kad smo puni energije ili depresivni i da odlozimo visak i jednog i drugog. Jedan odlican nacin da prizemljimo ovaj proces je jednostavno da posvetimo dio vremena zapisivanju neke vrste dnevnika kojem se mozemo vracati, bas kao dnevniku snova. Ja pisem kombinovani dnevnik snova i aktivne imaginacije, s kratkim biografskim podacima za svaki datum. Aktivna imaginacija je nevjerovatno mocno sredstvo za skupljanje informacija nedostupnim svijesti. Oni koji pokusaju ce otkriti da posjeduju prorociste u sebi koje mogu konsultovati za vrijeme preobrazaja ili posteskoca.
preuzeto i prevedeno sa:
http://www.innerself.com/Behavior_Modif ... active.htm
Kad je prorociste u Delfima konsultovano, svecenica Pitija bi postajala potpuno prijemciva za sve sto bi se pojavilo u njoj. Njena uloga je bila da jednostavno bude Apolonova usta. Nasuprot tome, u aktivnoj imaginaciji, mi moramo da budemo naizmjenicno potpuno prijemcivi, da dozvolimo Nesvjesnom da govori kroz nas, i svjesnog angazovanja Nesvjesnog. Ova naizmjenicna upotreba jednog i drugog je jedinstvena u Jungovoj metodi i cini je korisnim alatom.
Kao i sa svim drugim prorocistima, pocnite sa postovanjem istog. Koristite aktivnu imaginaciju samo kada nesto znacajno treba da bude otkriveno, i samo onda kada ste iscrpili svoje svjesne izvore. Pronadjite mjesto i vrijeme kada mozete biti sami i posvetite nekoliko trenutaka opustanju. Kada ste opusteni, pocnite da koristite jedan od dva osnovna oblika – oralni ili vizuelni.
Za vizuelni metod, zatvorite oci, i pocnite od neke vizuelne pocetne tacke, npr. scena iz sna koji je znacajan za postavljeno pitanje. Zamislite tu scenu sto jasnije mozete i pustite je da se sama odvija. Ako ste jako vizuelna osoba, vjerovatno ce vam nastpajuca fantazija biti ziva kao san. Razlika je u tome posto ste budni, mozete svjesno da angazujete likove u fantaziji. Kao i u svakom drugom susretu s unutrasnjim svijetom, morate hodati uskom stazom – da biste ostali prijemcivi za sve sto Nesvjesno proizvede a da ste u mogucnosti da reagujete svjesnom namjerom.
U oralnoj tehnici, upustate se u dijalog sa osobom ili objekotm koji vam moze biti od pomoci u trazenju odgovora. Zapravo mozete govoriti glasno, u sebi ili zapisati dijalog. Ja obicno sjednem za kompjuter, usporim disanje i svoj nemirni um koliko mogu. Onda napisem pitanje enigmaticnoj figuri iz nedavnog sna. Pocevsi dijalog, ostajem prijemciv za sve sto se pojavi i jednostavno to zapisem. Nakon sto dozvolim unutrasnjem glasu da prica koliko zeli, vratim se u svoju normalnu licnost i reagujem na ono sto je receno. Dijalog se nastavlja u tom maniru.
Mozda cete zapravo cuti rijeci koje dolaze iz Nesvjesnog ili cete ih jednostavno zapisati a da ih niste prvo culi. Kad koristim neku od ovih tehnika, vizuelnu ili oralnu, ja obicno vidim samo maglovito ili ne cujem skoro nista ali nekako nadopunim ono sto nedostaje kroz “osjecaje” mog tijela. Jung je imao slicno iskustvo: ”Ponekad kao da sam cuo svojim usima, osjecao svojim ustima, kao da je moj jezik formulisao rjeci; tu i tamo sam cuo sebe kako sapucem. Ispod praga svijesti, sve kipti od zivota.”[C.J. Jung, Sjecanja, snovi i razmisljanja]
Jung je dosao do ove metode tek nakon velike borbe. U pocetku se mozete osjecati budalasto probavajuci neku od ovih metoda, ali ako ih isprobate bicete iznenadjeni kako je lako dopustiti procesu da se odvija. Kad koristite vizuelnu tehniku vidjecete da se pocetna scena iz sna koju ste upotrebili odvija u pravcu kojeg nikad ne biste predvidjeli. Slicno, koristeci oralnu tehniku vidjecete da se glas i karakter figure iz sna jasno razlikuju od vaseg i da necete biti u stanju da predvidite dijalog. Ovaj nedostatak kontrole vam se moze ciniti neugodnim, kao sto se to desilo i Jungu: ”Jedna od najvecih teskoca za mene lezi u bavljenju mojim negativnim osjecanjima. Dobrovoljno sam se prepustao osjecanjma koje nisam i odobravao, i cesto sam zapisivao fantazije koje su me pogadjale svojim besmislom i prema kojima sam osjecao veliki otpor.”[C.J. Jung, Sjecanja, snovi i razmisljanja]
Vec sam rekao da onaj ko koristi aktivnu imaginaciju mora da hoda nategnutim uzetom. Jedna od opastnosti je da se ne otvorimo previse Nesvjesnom, moramo da uticemo na ono sto se pojavi prije nego sto dobije sansu da ovlada nama. Ili jednostavno mozemo da poceti da interpretiramo sta to sve znaci umjesto da jednostavno ostanemo otvoreni za sve sto nas preplavljuje. Treba da pustimo da izadje sve ono sto zeli da izadje iz nas.
Suprotno tome lezi opasnost koja je mozda i cesca. Mozemo toliko postati ocarani fantazijama ili dijalozima koji nas preplavljuju da ih zapravno i ne uzmemo za ozbiljno kao nesto s cim treba da se izborimo. Ovo se cesto desava u radu sa snovima. Mozemo jednostavno postati fascinirani njihovom estetikom i nikad ne shvatiti da predstavljaju izazov nasim vrijednosnim sudovima.
Konacno, bio bih nemaran da ne spomenem da je aktivna imaginacija sasvim pogresan metod za nekog ko je vec nestabilan i tesko mu je odvovjiti stvarnost od fantazija. Najaktivnija je imaginacija sa personifikovanim aspektima vase sopstvene licnosti. Kad ohrabrujete takve likove, to je slicno ohrabrivanju drugih u normalnim tokovima zivota. Kakogod, kao sto sam vec indicirao, kad pristupite dubljim dijelovima unutrasnjeg svijeta, ljudi i situacije postaju kolektivne i prestaju da imaju bilo sta zajednicko sa vasom individualnom licnoscu.
Nije iznenadjujuce da su drevni narodi smatrali da ove poruke iz unutrasnjeg svijeta poticu od boga koji je spolja. Nesvjesno cesto govori kao bog, sto moze uciniti da se osjecate neugodno ili u da posumnjate u ono sto vam je upravo receno. Kao covjek modernog doba, Jung je u pocetku ovo smatrao iritirajucim: “Arhetipovi govore vrlo izrazajnim jezikom, cak bombasticno. To je stil koji me zbunjuje; ide mi na zivce, kao onaj narociti zvuk koji kreda moze da pravi na tabli.”[C.J. Jung, Sjecanja, snovi i razmisljanja]
Ali to je upravo znak da zaista produkujete nesvjesni materijal.
Neko ko je nestabilan, umjesto da mu samo bude neugodno, moze postati opsjednut nadljudskom energijom koja ga prozima. Jung je rekao da ponekad “ potprazni sadrzaji vec posjeduju takvu energiju, da kad izadju putem aktivne imaginacije, mogu da ovladaju svjesnim umom i zaposjednu licnost. [C.J. Jung, Struktura i dinamika psihe]. Medjutim “aktivna imaginacija” je zaista aktivna, kad se svjesno bavimo materijalom, opsjednutost je vrlo malo vjerovatna. Cesce se desava da zaboravimo da to sto nas prozima nismo mi vec neka kolektivna moc. “Napunimo” se, “napumpamo” tom bogolikom energijom koju osjecamo. Ili naprotiv, postanemo depresivni; u tom slucaju, pristup nesvjesnom zahtijeva toliko energije da malo ostaje svjesnom. Ciklusi inflacije i depresije su normalan dio zivota za svakog ko istrazuje svoj unutrasnji svijet.
Ali vremenom naucimo da prepoznamo kad smo puni energije ili depresivni i da odlozimo visak i jednog i drugog. Jedan odlican nacin da prizemljimo ovaj proces je jednostavno da posvetimo dio vremena zapisivanju neke vrste dnevnika kojem se mozemo vracati, bas kao dnevniku snova. Ja pisem kombinovani dnevnik snova i aktivne imaginacije, s kratkim biografskim podacima za svaki datum. Aktivna imaginacija je nevjerovatno mocno sredstvo za skupljanje informacija nedostupnim svijesti. Oni koji pokusaju ce otkriti da posjeduju prorociste u sebi koje mogu konsultovati za vrijeme preobrazaja ili posteskoca.
preuzeto i prevedeno sa:
http://www.innerself.com/Behavior_Modif ... active.htm
:)
- Psammechinus
- Član foruma
- Posts: 358
- Joined: Wed Jan 30, 2008 18:33
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Evo jos jedan tekst o aktivnoj imaginaciji, tj. o prakticnoj primjeni iste. Tekst je iz knjige Cybercraft koju sam upravo okacila u temi Matrix za pocetnike. Nemojte mi zamjeriti sto je na engleskom, maloprije sam pokusala da ga prevedem, ali razlika u duhu naseg i engleskog jezika je u ovom slucaju tolika da prevod zvuci uzasno 
Enmeshing Circuit Six consciousness into your everyday format
can be quite an adventure! First of all, we'll consider working
with the genetic archetypes. The most useful application of these
archetypes, in an everyday sort of way, seems to be the practice
of "aspecting" or "drawing down," "invoking a god(dess)-form," etc.
Let's say you're on your way to deliver a particularly complex
presentation, and you're understandably jittery. Take a minute or
two to select an appropriate archetype or assemble your own from
the genetic archives, then construct a brief, empowering fantasy
in which you, as the archetype, demonstrate your eloquence, your
balance, your unruffled assurance, or whatever else it is you need
for this particular occasion.
In this instance, you might select Connor MacLeod from the movie
Highlander to impress dynamic, determined poise and confidence -
- for the next few minutes, you might feel the ancient sword in
your hands like the touch of an old friend, feel the power and
excitement of the Quickening--feel the relaxed alertness as you
circle your foe, feel the empty space at the center of the peace
as you act effortlessly and fluidly, every nerve tingling to the
same pulse--feel the quantum-leap-spiralling-upwards zoom as the
power of self-actualization explodes into you -- as you claim the
Prize. (Fade to black....) Now you speed on winged boots through
memory circuitry, tangled neural gardens, finding the best words,
the most effective gestures, just the right degree of enthusiasm
to come out shining.... Now you play the Concertmaster, bringing
in each element of a magnificent dawn just at the right time with
the perfect dance of your baton, while the sky lightens, animals
stir, buds open and the surface looks up in unison as the sun
appears over the horizon.... I bet you're a lot less jittery now.
Good luck!
In addition to archetypal fantasy, Circuit Six has other
advantageous uses--namely, peeping at the genetic blueprints for
"future" possibilities. At the very least, such excursions will
expand your perspective and serve to remind you that nothing is
static--that we are not at the end of an evolutionary trend but are
constantly designing new pathways into the "future." After
contemplating some of the eye-opening realities we can look forward
to cultivating, it's often a lot easier to appreciate our current
position in the Universing of our choice.

Enmeshing Circuit Six consciousness into your everyday format
can be quite an adventure! First of all, we'll consider working
with the genetic archetypes. The most useful application of these
archetypes, in an everyday sort of way, seems to be the practice
of "aspecting" or "drawing down," "invoking a god(dess)-form," etc.
Let's say you're on your way to deliver a particularly complex
presentation, and you're understandably jittery. Take a minute or
two to select an appropriate archetype or assemble your own from
the genetic archives, then construct a brief, empowering fantasy
in which you, as the archetype, demonstrate your eloquence, your
balance, your unruffled assurance, or whatever else it is you need
for this particular occasion.
In this instance, you might select Connor MacLeod from the movie
Highlander to impress dynamic, determined poise and confidence -
- for the next few minutes, you might feel the ancient sword in
your hands like the touch of an old friend, feel the power and
excitement of the Quickening--feel the relaxed alertness as you
circle your foe, feel the empty space at the center of the peace
as you act effortlessly and fluidly, every nerve tingling to the
same pulse--feel the quantum-leap-spiralling-upwards zoom as the
power of self-actualization explodes into you -- as you claim the
Prize. (Fade to black....) Now you speed on winged boots through
memory circuitry, tangled neural gardens, finding the best words,
the most effective gestures, just the right degree of enthusiasm
to come out shining.... Now you play the Concertmaster, bringing
in each element of a magnificent dawn just at the right time with
the perfect dance of your baton, while the sky lightens, animals
stir, buds open and the surface looks up in unison as the sun
appears over the horizon.... I bet you're a lot less jittery now.
Good luck!
In addition to archetypal fantasy, Circuit Six has other
advantageous uses--namely, peeping at the genetic blueprints for
"future" possibilities. At the very least, such excursions will
expand your perspective and serve to remind you that nothing is
static--that we are not at the end of an evolutionary trend but are
constantly designing new pathways into the "future." After
contemplating some of the eye-opening realities we can look forward
to cultivating, it's often a lot easier to appreciate our current
position in the Universing of our choice.
:)