Re: Kastaneda

#113
stojan popivoda wrote:
VANja wrote:Stojane,
U svojim postovima izneo si deo svog iskustva (u vezi tehnike rekapitulacije) i vlastitog
odnosa prema Karlosovom liku i delu, i to mi se čini kao iskren, konstruktivan
i nesebičan doprinos diskusiji sa tvoje strane.
(Dok je kod Stojana rezultat u igri sa Učenjima drevnih Tolteka za sad nerešen -0 : 0, kod tebe je 1 : 0, u korist Učenja.)


Dear Vanja, mislim da je moj skor odličan s obzirom da ja uopšte nemam nameru da se ozbiljnije bavim izučavanjem dela Karlosa Kastanede niti da praktikujem stvari koje je on u svojim knjigama opisao. Njegov put je njegov put a moj je put je samo moj. Mogu da mu se divim, da ga poštujem, da saznajem dosta toga iz njegovih knjiga, ali moja traganja i delovanja idu nekim drugim tokom. Ne pada mi napamet da menjam moj osnovni pravac samo zato što mi se u jednom trenutku nečiji iskaz učinio superiornim. Želim dobar vetar u jedrima tvoje namere.


Dear Stojane,
bliske su mi i simpatične vibracije koje izviru iz tvojih postova.
Cenim tvoj
kao i svaki drugi individualni put, a u beskrajnoj različitosti puteva vidim
najveće bogatstvo ovog Sveta.
Zato mi ni na pamet ne pada da namerno utičem na slobodnu volju pojedinaca
u izboru puta (i da se tako mešam u poslove Mnogo Poštovane Gospođe Namere).
I zato, ako si iz mojih postova osetio da jedra tvog puta
navodim
u pravcu Toltečkih Učenja,
mogu samo reći da to nipošto nije bila moja želja i namera.

Ono zbog čega sam na ovom topiku (i ovom forumu) moglo bi se
u najkraćem svesti na sledeće:
učim (ali na svoj i sebi svojstven način, a ne pomoću toltečkih tehnika, one su mi samo reper)
umeće traganja po Sebi, umeće Nameravanja, manipulisanje Namerom, ...
(eto opet toltečka terminologija, al šta mogu kad su ljudi imali bogato
magijsko
iskustvo, pa imaju bogatu sintaksu)...
Tako nam Vrhovni Mag pomogao!!!

Re: Kastaneda

#114
Chevalieux Noir wrote:
Prema don Huanu sanjanje je jedna od najvažnijih (ako ne i najvažnija) tehnika
za
voljno pokretanje skupne tačke (tačke u kojoj se skupljaju i interpretiraju opažanja), dok je voljno i kontrolisano pokretanje i
zadržavanje skupne tačke u novo-dostignutom položaju
suštinski cilj bavljenja magijom (čarobni kalauz koji otvara
brave svih Svetova).


Upravo tako; cilj i jeste da izadjemo iz naseg sveta, odnosno ljudske paradigme i upoznamo se sa Spoljnim svetom.Mozda bi najbolja slika toga bila scena iz Galdijatora, kad on krece prema vratima koja vode u Zemlju Mrtvih; s ove strane, uslovno receno, sve je staticno; iza Kapije, duvaju jaki vetrovi koji savijaju drvece.


Ševalje,
Izaći iz ljudske paradigme jeste vrhunski cilj, ali nama je taj cilj suviše apstraktan
da bismo imali predstavu o čemu se tu zapravo radi.
Čak je i toltečko, odnosno don Huanovo opisivanje tih zakučastih trica
još previše daleko našem zapadnjačkom umu, ukoliko nije osetio
dodir iskustva koje je bar blisko tome.

Dakle don Huan kaže da dokle god se skupna tačka pomera UNUTAR
svetlosnog jajeta (to se zove pomeranje skupne tačke), nalazimo se u ljudskoj oblasti.
Onog trena kada ta famozna tačkica iskoči izvan ljuske jajeta (što se zove
kretanje skupne tačke), uskačemo u ralje Novog i Nepoznatog Sveta (i
prestajemo biti ljudska bića u klasičnom smislu te reči)

Evo kako je to Kastaneda opisao:
“Don Juan je objasnio da su drevni vračevi bili sposobni razlikovati
dvije vrste odmaknuća spojne točke. Jedno je bilo
pomicanje na bilo koje mjesto na površini ili u unutrašnjosti
svijetleće lopte; ovo su pomicanje nazivali mijenjanjem položaja
spojne točke. Drugo je pomicanje bilo odmaknuće na
mjesto izvan svijetleće lopte; ovo su pomicanje nazivali kretanjem
spojne točke. Otkrili su da je razlika između mijenjanja
položaja i kretanja u prirodi opažanja koje svako od ovih
pomicanja omogućuje.
Budući da je mijenjanje položaja spojne točke pomicanje
unutar svijetleće lopte, svjetovi koji su tako stvoreni, bez obzira
u kolikoj mjeri mogu biti neobični, čudesni ili nevjerojatni,
ipak su svjetovi unutar ljudske oblasti. Ljudska je oblast spoj
energetskih vlakana koji prolaze kroz cijelu svijetleću loptu. Nasuprot
tome, kretanja spojne točke uzrokuju vlakna energije
koja su izvan ljudske oblasti jer su pomicanja na mjesta izvan
svijetleće lopte. Opažanje takvih vlakana stvorenih svjetova
koji su izvan dosega ljudskog shvaćanja, nedodirljivi su svjetovi
bez ikakvog traga ljudskih prethodnika u njima.”
Tako nam Vrhovni Mag pomogao!!!

Re: Kastaneda

#115
Nislim da se ovde vrtimo oko nekoliko stvari koje su u startu nedefinisane. Najpre, Kastaneda jeste edukovan za antropologa. To je cinjenica. Cinjenica je da su posle utvrdili da su neke stvari koje je on opisivao jako slicne sa antropolskim radovima koji su se vec nalazili u arhivi Univerziteta na kojem je studirao. Osnovana je kritika koja se zasniva da je verovatno reciklirao to sto je mogao naci u arhivi. Takodje ne sme se odbaciti ni mogucnost da je mozda naisao na nesto slicno sto je vec ranije bilo opisano. U ovom momentu vise je dokazano da su njegove knjige fikcija, nego da je rec o autenticnom ucenju Tolteka.

Drugo je pitanje koliko neko moze imati koristi od toga sto on pise? Po meni, on pise odlican magijski realizam. Markes i Borhes su mi nedvojbeno bolji, Pavic mnogo gori, ali Kastaneda je malo, po meni, koloritniji od svih njih. Citajuci Kastanedu imao sam utisak da je on uzimao iz svega po malo, nadje se tu recimo pametno pozajmljenih zrnaca mudrosti iz istocnih skola.
Dakle to je lepo inspirativno stivo. No da li se to moze prakticno koristiti? Ja vec 25 godina srecem ljude koji "slede" to ucenje. za tih 25 godina sam cuo svasta. Kad sa mja poceo da citam Kastanedu knjge o takvim temama ovde su bile retke, samo onih pet knjiga zutih korica, sabrana dela do tada, plus Orlov dar koji je bio, ako se dobro secam, izdao BIGZ. Moram da priznam da sam tada bio time fasciniran, prva stvar koju sam probao bila je ono hodanje sa prsima ruku povijenim malo unazad ka dlanu. tad sam verovao da to stvarno deluje. Trazio sam na zemlji ono mesto moci i sl. Imao sam razne licne impresije. Gomila ljudi koje sam sretao, a skoro svaki narkoman je tad pricao o Kastanedi, su mi valjali najrazlcitije zvake. Svima je to delovalo, svi su imali fantasticna iskustva, ja sam verovao da su oni imali iskustva i samsam verovao da mi se nesto dogadja. Problem je u tome sto su to sve bila suvjektivna iskustva, osecaj ispunjenosti energijom, revitalizovanost, napetost i sl. Kastaneda zapravo opisuje nesto mnogo vaznije. On opisuje ono sto okultizam jeste. On opisuje natprirodna propratna desavanja i zato i jeste toliko privlacan. Istovremeno, u prakticnom smislu, Kastaneda nije ispunio svoju osnovnu postavku. On nije trebalo da umre prirodnom smrcu. A umro je. Njegove ucenice su pokusale da posle toga ostvare kraj tog ucenja, prelazak u onostrano, ali umesto toga su zakoracile u smrt jer su se smrskale u provaliji. Dakle to je to. Sistem nije ispunio ono sto je po prici zacrtano da se mora dogoditi. Dakle, mi imamo ljude koji sada, na osnovu citanja knjiga, tvrdeda imaju neke rezultate po tim praksama. Sta sam ja dobio od Kastanede? Dobio sam lekciju da ljudi lazu. Ako meni covek prica sve najbolje o Kastanedi i kako to radi i isprica mi neku pricu uz to, kao svoju, koju sam ja par nedelja pre toga bio cuo od naseg Arthura sa kojim se ovaj video na nekom intenzivu, onda ja znam da taj covek laze i da prica Arthurovu pricu kao svoju. Zasto onda ne bi slagao i o svom radu po Kastanedi? Elem, ja se secam situacije da je jedno vece u gradu neki lik skaako i djipao i skroz se iracionalno ponasao. Istovrmeno neka ekipa koja je bila obicno bez para se napijala u cosku. Lik je od njih kupio "trip" i sutra je svima pricao kako je "uradio super rad". Fora je u tome sto su meni vece pre toga ti likovi sto su se napijali rekli da su mu prodali komad kartona isecen sa neke ploce, mislim da su bili Sonic Youth u pitanju, na kojem je bila mala slicica lutke. Covek je uzeo obican karton misleci da jeto najnoviji japanski trip pod imenom "Doll" i onda je imao najludje iskustvo u zivotu. To nije bio redak slucaj, ljudi su padali sa stolice posle aspirina za koje su mislili da je nesto drugo, neki su se namlatili para prodajuci komade celofana iz pljuga kao tripove, zadovoljne musterije su se obavezno vracale po novu robu, valjan je umotani caj kao marihuana...stvar je u tome da ljudi umeju zestoko da tripuju i da se zavaravaju. VIdeci to kod drugih, ja sam onda poceo sebe da analiziram. Da li su to stvarno iskustva ili JA ZELIM da imam takva iskustva i onda se samozavaravam? Shvatio sam da sam se samozavaravao. Onda sam malo resio da testiram druge. Grupi obozavatelja Kastanede sam uvalio kraci lazni Kastanedin rukopis, navodno preveden sa spanskog, koji sam naravno ja napisao.
za dve nedelje su svi imali iskustva opisana u toj mojoj podvali. O cemu mi to onda pricamo? Od tada sam izuzetno kritican, najpre prema sebi, a onda i prema drugima. Okultno podrazumeva drasticna iskustva. Ne tek osecaj da je neko revitalizovan, ispunjen energijom, blazen ili sta znam sta vec. Podrazumeva iskustva koja se mogu verifikovati i spolja, dakle od strane neke druge osobe. Dalje, magija se srozala na postmoderni okultizam, dobrim delom zahvaljujuci prigrljenju Junga, a to jednostavno ne daje objektivni rezultat. Sam regardie je bio veoma proćjungovski orijentisan, sve dok nije imao veze sa nekim ljudima, Goste sad hocu pivo za ovo, iz AMORC ekipe i nije se i sam uverio u nesto drugacije. Posle toga je drasticno revidirao svoje stavove. Neke druge britanske skole nisu to uradile i njihovi rezultati sad su ... recimo nikakvi. U Srbiji, a znam da ce sad da se mnogi naljute, 99% ljudi patoloski laze. Recimo, jedna od stvari koja je meni jako smetala oko tog kruga oko EGA je bas to sto se tu maksimalno lagalo. To nisam samo ja primetio, ima i drugih ljudi koji su tog misljenja. Te matore face, cast izuzecima, to sve mitoman do mitomana. Dakle, kako rekoh ljudi lazu. Kastaneda je jako pogodan za takav profil ljudi. Nemate nikakvu kontrolu, nemate nikog iznad vas, a treba vam da vas neko postuje. Vi lepo onda slazete ovo ili ono, taj neko drugi da ne bi ispao gori slaze jos masnije i tako u krug. To je ono sto sam ja vidjao u takvim krugovima ljudi. Prava magija , a ja namerno cesto navodim Lisiewskog kao primer, jeste nesto sasvim drugacije. Takodje, indijanske prakse su, po onome sto sam ja video, nesto sasvim drugacije. A nemojte mislite da u Srbiji nisu bili indijanci i da recimo nije radjeno i nocno cekanje da se u samoci sume pojavi totem zivotinja, ili da nije pravljen medicine wheel, druga ekipa od kojih ja znam samo neke je recimo radila i sweet lodge na Fruskoj gori i to vise puta, cak su sadili i onaj mountain tobbaco jer im je bilo skupo da nabavljaju stalno spolja za neke indijanske ceremonije. Nikad, ali bas nikad, od onih koje znam nisam cuo da imaju neki mitomanski ispad kakav imaju "sledbenici Kastanede". Ne kazem da neki od njih nisu i to imali, ali ja bar to nikad nisam cuo. Dakle to je pitanje svih pitanja, a to je da kad se radi nesto i lad se ima STVARNO iskustvo, onda se retko ima potreba da se time hvali. Sa tim se onda zivi u zagrljaju. Kad se iskustvo nema, onda se ono cesto izmisli. Na zalost.
U svim prodavnicama okultnih drangulija

Zlatna Zora pobediti mora! Najnoviji guslarski epski opus u desetercu o herojskim podvizima Hierusa Gwydiona, ukljucujuci i hitove poput Drma mi se na nemisu cvece, Hiereus Gwydion suta glupavoga lajavog krelca u dupe, Hiereus Gwydion pobedjuje bandu nimfomanki, Das ist Hiereus Gwydion, Hiereus Gwydion ore autostrade uma, Hiereus Gwydion i Vila Zlatnozorka ... Potrazite u svim prodavnicama okultnih drangulija jos danas. Cijena prava sitnica!

Re: Kastaneda

#116
Pozdrav tebi, o Gwydione!

Najpre moram da priznam da si jedna od osoba čiji su me postovi podstakli da
„ateriram“
na Haosferu.
Veoma te cenim kao osobu, kako zbog tvojih ličnih osobina, tako i zbog bogatog
ličnog iskustva iz teorije i prakse zapadnog okultizma.
Vidim da imaš ozbiljan, kritički, zdravorazumski pristup magiji i okultnim stvarima i takav
stav smatram ispravnim i neophodnim, pogotovo na početku upuštanja
u
svet Misterije i Čarolije.
Ipak, za dublji prodor u te čudesne vode postoji granica iza koje zdrav razum
ustupa vođstvo zdravoj intuiciji, prepuštajući se Duhu, Nameri.
Tada
otkriva da Svet nije objektivan, čvrst i materijalan kakvim nam ga prikazuje naš razum
zasnovan na objektivnim merilima i kriterijima tkz. „objektivne realnosti“.
Naime, objektivna slika Sveta zasnovana je na konsenzusu čulne interpretacije
utisaka koji iz onog što nazivamo Svet dopire u našu svest, i počiva na istovetnosti,
ili istovetnom opisu čulnih
doživljaja
dve ili više osoba (što je broj osoba veći, to je i realnost „objektivnija“, u nju se tada manje sumnja).
Međutim, ova objektivna, dogovaračka, slika Sveta zasnovana je na jednoj pogrešnoj
premisi: da u isto vreme i u istom prostoru uporedo mogu egzistirati dva ili više percipijenta
„objektivne stvarnosti“.

Apsolutna istina je, naprotiv sasvim drugačija:
Moja vlastita iskustva i promišljanja, za čiju potvrdu pronalazim mnoštvo argumenata
i u toltečkim učenjima koja nam preko don Huana prezentira Kastaneda,
i u mnogim drugim drevnim znanjima, ali sve češće i u nekim najnovijim naučnim
istraživanjima i otkrićima, ukazuju da u bezvremenoj večnosti,
uvek i sada, postoji samo JEDAN percepijent, i da je percepcija
uvek
i samo SUBJEKTIVNA.
I zato, ako šest milijardi ljudi vidi istu sliku, isti događaj, na isti način,
to je samo šest milijardi subjektivnih opažanja.
I zato ako mi šest milijardi ljudi kaže da ono što vidim nije tako kako vidim,
nego
drugačije, mogu samo da im kažem:
„Da, gospodo. Vi ste to videli drugačije, ali to je još uvek i samo Vaša pojedinačna,
subjektivna slika. Vaših šest milijardi slika su istinite. Ali i moja, takođe."

A da ti ovo što maločas rekoh makar malo približim,
pokušaj
se ušunjati u slova, reči, misli koje slede:

Jesi li ikada dublje razmišljao o vizualnom načinu na koji opažamo Svet, ili tkz.vanjske
pojave?
Ako jesi, da li te je zadovoljilo naučno objašnjenje koje smo svi imali prilike
da sretnemo u našem školovanju?
Znaš ... onu šemu o izvoru svetlosti i našem oku, refleksiji ... i tako to ...

E, sad, po toltečkim i nekim drugim učenjima (a i po nekim mojim skromnim prosudbama), sve je to čista obmana!
(Mada nenamerna, odnosno nenameravana od tih što su nas tome učili!)
A zašto?
Jer, objektivno, ili Apsolutno (dakle, ne relativno), ne postoji ni oko, ni svetlost, ni njen izvor, niti objekat koji oko opaža.
Jer, objektivno i Apsolutno postoji samo slika koja izgleda kao da je posmatrana našim očima,
koja se na Manifestovanom planu može gledati na uobičajeni način – našim očima,
ili,
„celim telom“, „trećim okom“, „drugom pažnjom“, ..., kada nam se ukazuje poput
beskonačnih i beskonačno isprepletenih svetlosnih vlakana energije.

Nešto (valjda ona čuvena i tajanstvena Gospođa Saveta, ... hoću reći Namera) nam podastire sliku i u isto vreme
nam „savetuje“, „sugeriše“ i „objašnjava“ to što i kako
vidimo.

Razmisli, ako nam je za vizualno opažanje potrebno oko (i to otvoreno), izvor
svetlosti
i objekat posmatranja, kako onda vizualno opažamo u snovima?
(kada su nam oči zatvorene, kada nema svetlosti niti „vanjskih“ objekata ... kada je sve u našoj lepoj nepostojećoj glavici)

A upravo je sanjanje ono što mi je ponajviše pomoglo da otvorim „troje oči“ i shvatim
relativnost (subjektivnost/objektivnost) stvarnosti, o kojoj Kastneda, iznoseći toltečka učenja i te kako mnogo kaže,
i to mnogo jasnije, preciznije i podrobnije.

Zato mislim, ni ovom prilikom ne ulazeći u autentičnost izvora, da nam Karlosove knjige mogu mnogo pomoći,
prije svega u tumačenju i spoznaji Sveta i Stvarnosti, a onda i u mnogim drugim aspektima.

Na kraju, Gwydione, želim ti ono što i sebi i svima ostalima na Haosferi:
Lepe snove, ugodnu stvarnost i puno dobre karmagije (karme and magije)!
Tako nam Vrhovni Mag pomogao!!!

Re: Kastaneda

#117
Nejde to baš tako Vanja. Lako je biti upleten u neku mentalnu mrežu nazovi "duhovnog učenja", gdje podsvjest stvara beskrajne potvrde vlastitom egu da je put ispravan i stvaran i zato jer osoba "I want to beleve!"
Sasvim druga stvar je kada se ta stvar sagledava iz kuta onih koji o ezoteriji, astralnim tokovima i silama imaju iskustva te imaju i dublja znanja unutarnjeg bića.
Prije svega Kastanedin sistem doslovce vrišti tolikim netočnostima u odnosu na Zapadno Hermetične i Unutarnjo Budističke sisteme. Naprosto gomila stvari nakon smrti fizičkog tijala koje Kastaneda navodi je u potpunoj razlici u odnosu na dva najopsežnija ezoterna sistema gore pomenuta.
Time se Kastaneda postavlja u poziciju da je pametniji od Krista, Buddhe, Titankara, Zen patrijarha, Hermetista, Gnostika, Egipatskih i helenističkih misterijskih tradicija i npr. neoplatonista.
Između svih ovih linija, škola i duhovnih pokreta ima puno toga slično i zajedničko, no Kastaneda jednostavno priča fikcije.
Antropološko obrazovani čovjek predoziran nerkotikom iz kaktusa, s vrlo velikim književnim talentom.
Čemu velika filozofija oko toga.
.

Re: Kastaneda

#118
OK.Ako pratimo tvoj tok misli, on moze da se primeni i na svaki drugi magijski sistem i svakog drugog autora.Na primer: ko je od Telemita ovde ili preko, uspeo unutar telemitske paradigme?Jednom si rekao da to ne znamo, jer ne poznajemo dovoljno telemita; slozio bih se i rekao da ne poznajemo sve telemite na svetu, ako sto ne poznajemo ni sve sledbenike Kastanedinog puta nasvetu; ne poznajemo ni sve sledbenike AMORC, no to ne znaci da neko nije uspeo da se ostvari cak i tamo.Uspeti, unutar telemitkse paradigme, znaci ostvariti svoju Volju, a pre toga, ostvariti Znanje i Razgovor svog Svetog Andjela Cuvara, tako?Upoznao sam nekolike koji su tvrdili da su ostvarili Znanje i Razgovor HGA; jedan je tvrdio da mu je njegov Andjeo dematerijalizovao kristale koje je imao u sobi i odneo ih sa sobom; drugi je tvrdio da nocu dobija andjeoska krila i leti po astralu, sve tamaneci negativna bica.Istinska Volja?Tu lezi mogucnost za neverovatnu kolicinu samozavaravanja i autodestrukcije; znamo i ti i ja koliko je bilo problema sa teskim drogama u nekim krugovima ovde i da je bilo i smrtnih slucajeva; nista zato, neko moze da kaze da mu je Volja da koristi teske droge; sasvim je siguran da on to moze da kontrolise i da nece da se navuce-zasto?Pa on je Kralj, nije li tako pisano, i nije li u Knjizi Zakona napisano da treba uzimati cudne droge i vina sto se pene.Dadadada, reci ces da to ne treba shvatiti bukvalno.Sacuvaj Boze da treba; mozda je i to Krouli napisao tek onako, iz zezanja, e da bi ljude napravio budalama ili mu je bilo dosadno?A sta ako uzmemo u obzir ''istinu'': Krouliju se javio Andjeo, manifestovao se u fizickom obliku i izdiktirao mu sveti tekst; to je sasvim u redu, uzima se zdravo za gotovo od ljudi koji su vecinom stabilnog stanja uma, i tome se ne prigovara;Kastanedi se, sa druge strane, odrice sve.
Nije trebalo da umre, kazes; otkud znas da je on doslovno mislio to sto je napisao?Jos je neracionalnije pomisliti da snosi odgovornost za postupke svojih ucenika; ako je tako, Kroulija bi trebalo osuditi posthumno na vise dozivotnih robija zbog svih ljudi koji su se upropastili teskim drogama, alkoholom ili se zarazili sidom zbog, je li, bukvalnog shvatanja nekih stvari iz Knjige.
Kazes da okultizam podrazumeva iskustva koja mogu biti verifikovana od strane druge osobe ; moze, ali i ne mora.Iskustva su licna i mogucnost verifikacije je veoma mala; ali unutar odredjenog sistema, slazem se da moze i mora doci do verifikacije, kao sto su i moja iskustva unutar sistema koji radim verifikovana od strane nadleznih, odnosno od strane mog Majstora.Sa tim saobrazno, sto bi rekao Swedenborg, jeste i nemogucnost verifikacije rezultata unuatr nekog sistema od strane nekoga ko nije deo tog sistema, naravno.
Iznosenje licnih iskustava ne bi trebalo da se shvati kao hvalisanje; to je jednostavno iznosenje iskustava i kao takvo treba biti posmatrano, ni na koji drugi nacin.No, ono sto svako nosi u sebi, to projektuje spolja.
''I don't mean to sound cruel or vicious, but I am, so that's the way it comes out''

Re: Kastaneda

#119
Zvrčka, dragi moj Crni Barone, je u tome da iznošenje ličnih iskustava uvek nosi dozu egzibicionizma, željeno ili ne, svesno ili ne.

Onda to drugi uhvate u sopstveni model ubeđenja i kompleksa pa kasape i okreću u svoju korist, eda bi se izdigli iznad onoga ko je to izjavio, pa se onda on primi kao zumbul u beton pa kontrira i tako do unedogled.

Nego, pojasni ti meni (nama) nešto. Šta ti podrazumevaš pod "znanjem i razgovorom Svetog anđela čuvara"? Joj kako me nervira ovaj nepismeni prevod. Razgovorom sa, i spoznajom Svetog anđela čuvara.

Meni se to otvorilo na sasvim deseti način od ovoga što si opisao. U stvari, baš sam pratio Kroulijevo uputstvo iz Magike bez suza, i analizirao svoju prošlost i prošlost svojih predaka, kada mi je sinulo: "Istinska volja mi je da dajem od svoje svetlosti drugima". Šta to znači, e to je već stvar tumačenja i mnogih kompleksa. Uglavnom, to je osnovni razlog što sam ovde. Zanimljivo, u pitanju je aktivnost koja ne zamara, i ne prestaje da me interesuje. Tačno kako treba da bude sa Istinskom Voljom, ne?

I sad, da li se ja hvalim?

Da, deo mene se zaista hvališe, no prihvatam taj egzibicionizam bez prevelike strogosti prema sebi, jer služi širem i višem cilju.
Shine! Shine!
The lights of good works shine!
The watch before the city gates...

Re: Kastaneda

#120
Svaki vid istupanja u bilo kakvoj javnosti je egzibicionizam, kao sto je sve sto se proda u jednom primerku komercijalno.Medjutim, ako necemo iz bilo kakvih razloga da delimo ovde svoja iskustva, moze forum i da se zatvori, sem ako necemo da se prepustimo besplodnim, jalovim raspravama o raznim stvarima na nivou teoretisanja; ako nema iskustava, prosto ne vidim poentu.Ali dobru si prispodobu napravio, primio sam se zaista kao zumbul u beton, odnosno nimalo; znam ja zasto ovo pisem.
Sveti andjeo cuvar me uopste ne zanima, kao pojava ni kao cilj, te pod tim ne podrazumevam nista do onoga sto je vec naklapano o tome.
''I don't mean to sound cruel or vicious, but I am, so that's the way it comes out''

Re: Kastaneda

#121
Gost wrote:Nejde to baš tako Vanja. Lako je biti upleten u neku mentalnu mrežu nazovi "duhovnog učenja", gdje podsvjest stvara beskrajne potvrde vlastitom egu da je put ispravan i stvaran i zato jer osoba "I want to beleve!"
Sasvim druga stvar je kada se ta stvar sagledava iz kuta onih koji o ezoteriji, astralnim tokovima i silama imaju iskustva te imaju i dublja znanja unutarnjeg bića.
Prije svega Kastanedin sistem doslovce vrišti tolikim netočnostima u odnosu na Zapadno Hermetične i Unutarnjo Budističke sisteme. Naprosto gomila stvari nakon smrti fizičkog tijala koje Kastaneda navodi je u potpunoj razlici u odnosu na dva najopsežnija ezoterna sistema gore pomenuta.
Time se Kastaneda postavlja u poziciju da je pametniji od Krista, Buddhe, Titankara, Zen patrijarha, Hermetista, Gnostika, Egipatskih i helenističkih misterijskih tradicija i npr. neoplatonista.
Između svih ovih linija, škola i duhovnih pokreta ima puno toga slično i zajedničko, no Kastaneda jednostavno priča fikcije.
Antropološko obrazovani čovjek predoziran nerkotikom iz kaktusa, s vrlo velikim književnim talentom.
Čemu velika filozofija oko toga.

Dragi Goste,

Jel ti to govoriš “iz kuta onih koji o ezoteriji, astralnim tokovima i silama imaju iskustva te
imaju i dublja znanja unutarnjeg bića”, il pričaš iz vlastitog ćošeta?

I da li primjećuješ blagu dozu nelogičnosti u svom postupku zaključivanja:

Kažeš:
“Prije svega Kastanedin sistem doslovce vrišti tolikim netočnostima u odnosu
na Zapadno Hermetične i Unutarnjo Budističke sisteme. Naprosto gomila stvari nakon smrti fizičkog
tijala koje Kastaneda navodi je u potpunoj razlici u odnosu na dva najopsežnija ezoterna sistema gore pomenuta.”

i iz TOGA zaključuješ:
“Time se Kastaneda postavlja u poziciju da je PAMETNIJI od Krista, Buddhe,
Titankara, Zen patrijarha, Hermetista, Gnostika, Egipatskih i helenističkih misterijskih tradicija
i npr. neoplatonista.”
(Dakle, što Kastaneda više vrišti NETAČNOSTIMA i RAZLIKAMA
u odnosu na pomenute sisteme znanja, ispada sve PAMETNIJI. )

I još kažeš:
“Između svih ovih linija, škola i duhovnih pokreta ima puno toga slično i zajedničko,"
i iz TOGA u nastavku misli zaključuješ:
“no Kastaneda jednostavno priča fikcije.”(Dakle, što više sličnog i zajedničkog nađemo u tim linijama,
školama i duhovnim pokretima, tim više ćemo biti ubeđeni da Kastaneda priča fikcije)

Međutim, čak i ako pomenute logičke nedoslednosti pripišemo nedovoljnoj pažnji
pri pisanju
(što je verovatno tačno), ostaje druga, teža slabost u tvojim argumentima,
jer kritiku zasnivaš isključivo na razlikama toltečkih učenja
(koja pogrešno nazivaš Kastanedinim)
u odnosu na ostale sisteme, škole i pravce koje pominješ,
što samo po sebi ništa ne znači, pogotovo što ne daješ konkretnu
argumentaciju
o tome
(mada mi se čini da si te razlike malko i naduvao).

“Čemu velika filozofija oko toga?” – pitaš.

Ovo pitanje smatram važnim, pa ću na njega pokušati odgovoriti malo
šire.
Ne znam koji motivi tebe rukovode da raspravljaš o ovoj temi,
ali pojasniću par stvari koje mene pokreću.

Kao prvo,
rasprava o Suštini, Izvoru, Nameri, Nagualu, Apstraktnom, ...
predstavlja odličnu praksu za približavanje tome o čemu se raspravlja,
a Kastanedina literatura (opet da ponovim neovisno o njenom poreklu i
autentičnosti) prepuna je doživljaja i iskustava koja pažljivog čitaoca,
koji raspolaže nekim minimalnim potencijalom iskustava iz te oblasti,
vode
u pravcu produbljivanja vlastitog iskustva, te upoznavanju i prepoznavanju Suštine.

Kao drugo,
Rasprava o doživljajima i iskustvima koji se pominju u Kastanedinoj literaturi ima za
posledicu oživljavanje, proživljavanje i ponovo doživljavanje vlastititih unutrašnja iskustva
koja nas,
poput vira, stalno vraćaju Izvoru, što predstavlja svojevrstan vid Rekapitulacije.

I, kao treće, i najvažnije,
Rasprava o ovakvim temama za mene predstavlja istinsko zadovoljstvo i priliku za
sagledavanje tajnovitog i nadasve čudesnog ispoljavanja Namere,
koja je, kao što svi znamo, jedna vrlo Narcisoidna Gospođa
i mnogo voli da se ogleda u ogledalu u kojem
se o njoj raspravlja.
(To joj je omiljeno ogledalo, i ako smo u prilici da joj ga često pokazujemo,
ona
se na neobjašnjiv način preobražava u onog ili ono što joj pruža ogledalo.
Sad ti je možda jasnije zašto tako često pominjem tu mnogovoljenu Gospođu –
mamim je ogledalom njene samorefleksije).
Tako nam Vrhovni Mag pomogao!!!

Re: Kastaneda

#124
Eh, Goste,
opet se zaklanjaš frazama.

A pošto i neki drugi diskutanti na ovoj temi pišu prilično of topik, ne preostaje mi drugo nego da ozbiljno nameravam da nas (mislim na sve dosadašnje i buduće učesnike u raspravi)
Namera (Duh,Apstraktno, ...)
ubuduće znatno više inspiriše na konstruktivniju i plodotvorniju raspravu,
vodeći nas i usmeravajući prema svojim čarobnim nedrima.

Čekajući God-oa, malko (ili mnogo?) ću se isključiti iz diskusije ...
Tako nam Vrhovni Mag pomogao!!!

Re: Kastaneda

#126
Bogo Moj,

Kako je hitra ta Namera!!!
ART-HuRa je već počastila ... pravim ... zen ko-ja ...no ...ooooooooooom ...
"Ode Van ja Van Vi u .........."
Ciao i tebi!
Tako nam Vrhovni Mag pomogao!!!

Re: Kastaneda

#127
Ovo mi je bilo jako zanimljivo

Sve ima svoju formu, ali pored spoljašnjeg oblika, postoji i unutrašnja svest koja gospodari stvarima. To je sveobuhvatna sila koja se različito ispoljava od slučaja do slučaja. Ova energija komunicira sa nama.

Unutrašnje uho je ono pomoću čega smo u stanju da razlučimo šta nam duh poručuje.

Kada dišeš pusti da ti energija izlazi na uši. Kada izdahneš, usredsredi pažnju na otvore svojih ušiju i upotrebi svoju nameru i koncentraciju da bi usmerila tok energije. Izdahni kroz nos sa zatvorenim ustima i neka ti vrh jezika dodiruje nepce. Izdiši nečujno.
Sramota je glamur odustajanja od bestidnosti.

Re: Kastaneda

#128
Stojane,

Namera nas vodi ka umeću Nameravanja ... KAO NAJVIŠEM OBLIKU mAGIJE (SveSti)...

eVO, dišem svesno, energizirano ... mislima ... "smrznuto" ...

Ovo za "jezik na nepce" ti je genijalno ... (pojačava i prvu i drugu pažnju). Jesil to "prepisao" iz Karlosove
knjige ("Umeće sanjanja"), il ti "šapnula" Namera?
Tako nam Vrhovni Mag pomogao!!!